onsdag 26 maj 2010

Oroväckande

Idag kan man läsa i BLT att vår kära förening gick med minus förra året. Det känns helt otroligt att det ska kunna hända med det publiksnitt som vi har. Visserligen har vi haft dyra spelare som underpresterat och detta gör mig orolig inför nästa säsong med tanke på våra värvningar. Om det inte sker någon ändring i styret slutar det säkert som det brukar för idrottsklubbar i karlskrona. Jag har i tidigare inlägg tagit upp denna problematik när jag skrev om Björklöven och nu besannades mina farhågor. SKÄRPNING!

Det är vi som är KHK!

8 kommentarer:

  1. Eeeh.. Är det här på skoj eller..?
    Får känslan att du inte alls är "från staun" eller överhuvudtaget KHK-supporter!
    Klart man ska ifrågasätta. Ingen fara, det gör ju du, på ditt sätt! Men du verkar sakna verklighetsuppfattning.

    "Visserligen har vi haft dyra spelare som underpresterat och detta gör mig orolig inför nästa säsong med tanke på våra värvningar."

    Du borde väl veta att dyra spelare som Ed Mcgrane har publiken (du asså??) finansierat genom tröjförsäljning och spons.
    Eller Timo Leinonen som finansieras helt av Fahlander och Agathon. Att klubben går minus har säkert en del med spelarlöner att göra. Det tror jag också. Blev dyrt att kalla in Yetman när skador härjade t ex. För övrigt ser det faktiskt inte så "dyrt" ut. Många junisar som ansluter, kostar säkert mindre än typ Lindfors eller Valli.

    Hela ditt "Suphårt" inlägg är mycket fördömande av en spelare du inte (inte jag heller) vet någonting om.

    "kanske man kan ta några öl med honom efter stängningsdags på någon krog i vinter"

    Korkat, otroligt korkat, elakt och saknar total objektivet mot spelaren ifråga. Skäms! Om du nu ens är supporter av KHK vill säga?

    "Att handla en miljonman bara efter att titta på poängskörd" som du skriver... Hur vet du detta? Varför förutsätter du detta? Vad vet du? Ingenting!!

    Upptillbevis!!! / Wolger

    SvaraRadera
  2. Jag ser inte det roliga i den utvecklingen vi har i vår förening. Suphårt-inlägget är mer riktat mot förra säsongens festande bland spelarna. Vi har ett visst kapital att spendera och det har vi fått in på olika sätt som du påpekar men då gäller det att vi spenderar pengarna på bästa sätt. Nu lyckas vi ändå på nåt sätt gå minus förra säsongen vilket tyder på dåligt styre. Det var 24 division 1-lag förra året som gick till allettan och vi var inte ett av dem, visst är det sämre klass norröver men ändå. Se till de resurser vi förfogar över och ändå var vi så mycket sämre än OIK. Och vad gäller "Slipsen" i målet kan du läsa vad jag tycker om det.

    Det är vi som är KHK

    SvaraRadera
  3. Svara gärna på mitt inlägg! Men du kanske är för feg! Nå?
    Wolger

    SvaraRadera
  4. Vad snackar du om? Läs ovanför ditt eget!

    SvaraRadera
  5. Om nu suphårt inlägget var riktat mot spelare som inte kommer representera KHK kommande säsong, varför då göra tydliga liknelser med våran supporterspelare. Skäms!! fortfarande. Om du ens Är KHK-supporter, ta då bort det inlägget!
    "Vi har ett visst kapital att spendera och det har vi fått in på olika sätt som du påpekar..."
    Pengar utifrån, sponsorer, tröjförsäljning.. ja. osv. utbyggnad, kostnader har ni i OIK också...

    OCH ja! vi gick inte till allettan. Men jag önskar alltid OIK en bra serie. Låt oss peppa varandra istället????
    Vad tror du?

    SvaraRadera
  6. Ja, alla klubbar har kostnader men att vi inte kan prestera bättre efter de förutsättningar vi har är skandal. Att vi sedan hamnar på minus gör det hela ännu värre utan att prestera något på det sportsliga planer. Visst låter jag kanske negativ men jag är i min fulla rätt att ironisera över laget jag älskar. Förhoppninsvis lyckas vi ta oss till allettan det här året men jag tror inte vi ska räkna med kvalserien.

    SvaraRadera
  7. Kul blogg, verkligen!
    Kommer titta in då och då!
    Lite synd att du inte skriver om ditt egna lag, eller åtminstone erkänner ditt egna lag = Oik!
    Men såklart KHK berör mycket. Särskilt dej?? Inte sant??

    SvaraRadera
  8. Så fort en KHKare är lite kritisk, ja då är han inte en KHKare...märklgt! Kul blogg förresten!!

    SvaraRadera